dag 4

Idag var jag ledig, som vi kommer vara alla onsdagar framöver! Tanken var att vi skulle åka till Eze och besöka ett parymeri, de blev inte så utan jag gav mig iväg på toapappersjakt. Efter att ha varit runt i hela nice, gallerior, små butiker och supemarkets så kom jag hem med allt utom toapapper. Väl "hemma" hade jag försenat tonårsuppror och moffade baguetter med Nutella och mjölk :) Mamma tycker jag är en matmarodör, hon och resten av världen men fan, det var värt varenda fniss från Arabiskan! Jag har faktisk lyckats prata lite franska idag men jag har bara lärt mig arabiska eller nej det har jag glömt. Fick lära mig hur man säger "jag heter" jag tror de var "issme". 

Ikväll är planen att åka med parisehjulet som ståtligt snurrar mitt i centrum, det lär bli kyligt. Imorn blir de skola och bio, förmodligen en alternativ fransk film.

Salut å ciao!  xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0