mmmm mammams mummsiga tacopaj

Idag har jag skämt bort pojkarna med mat heela dagen, och jag är riktigt nöjd över att jag ringde mamma för att få hennes tacopaj recept. Lova nu mig att om du ska äta tacos inom en snar framtid att du testar den här pajen, den är gudomlig!!

Deg:
125 g smör
3 dl vetemjöl
2-3  msk vatten

Förgrädda INTE

Fyllning:
500 g köttfärs
1 lök
1 påse tacokrydda
1 dl vatten
3 tomater
2 dl creme fraische
2 dl river ost (jag använde parmesan, lyxigt värre ;)

Steg 1
Sätt ugnen på 200 grader

Steg 2
Blanda degen och bred ut i en pajform

steg 3
Stek lök och köttfärs
Tillsätt tacokrydda och vatten, låt puttra tills vattnet nästan kokat bort

Steg 4
Häll köttfärsen på degen

Steg 5
klyfta tomaterna i små bitar och strö över köttfärsen

Steg 6
Blanda creme fraische och ost och bred ut över köttfärs och tomaterna

Steg 7
Ställ in i ugnen i en kvart och servera med sallad och guacomole.


pussnatti från världens nöjdaste sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0